Audi S4 B5 - rodzinne kombi z charakterem

Auta typu kombi większości z nas kojarzą się przede wszystkim z powiększającą się rodziną, silnikami diesla i setkami tysięcy przejechanych kilometrów. Sprawdza się to wtedy, gdy mamy do czynienia chociażby z autami grupy Volkswagena. Nie inaczej jest i w tym przypadku. A4 w kombi produkowane w latach 1995-2001, również kojarzyć się będzie nam z charakterystycznym klekotem pod maską i klasycznym modelem rodziny z psem w bagażniku. Dopiero przy bliższym poznaniu wprawne oko znawcy tematu, dostrzeże iż mamy tu do czynienia z nieco innym autem - rodzinnym kombi w mocno doinwestowanej wersji. Audi S4 B5, bo o nim mowa to "przykoksowana" wersja klasycznej A4-ki przeciętnego Kowalskiego.

Na pierwszy rzut oka sylwetka auta nie zdradza nam zupełnie niczego. Dla laika będzie to zwykłe Audi A4, na większych felgach. Z zewnątrz nie ma wielu detali, które zdradzałyby moc i charakter tego auta. Nie ma tu: spoilerów, poszerzonych zderzaków, nadkoli, czy też symetrycznie umieszczonych końcówek wydechu po obydwu stronach tylnego zderzaka. Bliższe podejście do auta uświadamia nam jednak, iż mamy do czynienia z klasyczną kultową S-ką. Drobne detale w postaci znaczka na przednim grillu, na klapie bagażnika oraz na kierownicy, utwierdzają nas w przekonaniu, że jest to usportowiona wersja modelu A4, która ujrzała światło dzienne w 1997 roku, czyli dwa lata po tym, jak ukazał się podstawowy model B5-tki.


Nie będę rozpisywał się tu na temat danych techniczych auta. Ważną informacją jest na pewno to, że pojazd napędzany jest silnikiem 2.7 biturbo o mocy 265KM i posiada stały napęd na 4 koła — quattro. Pozostałe suche fakty na temat pojazdu można znaleźć na wielu stronach poświęconych motoryzacji, bowiem o tym modelu napisano już encyklopedię.

Auto mimo upływu wieku, prezentuje się nadal znakomicie. Moim zdaniem sylwetka pozostaje nadal atrakcyjna, choć wielu może polemizować. Z pewnością dodatkowego uroku dodają 18-sto calowe obręcze aluminiowe, które bardzo dobrze komponują się z bryłą auta. Felgi dają autu masywniejszy wygląd, lekko zdradzając jego usportowiony charakter.

Prezentowana S4-ka to prawdziwy ulicznik. Choć dla niektórych może być topornym bezpłciowym kombi, dla właściciela jest przede wszystkim zabawką, która swój prawdziwy charakter ujawnia w nocy na ulicach Warszawy. Znawcy tematu, wiedzą że S4 B5 to znakomita baza do różnego typu modyfikacji mechanicznych i auto pozwalające w pełni cieszyć się z nocnych przejażdżek w wąskim gronie poszukiwaczy wrażeń. Audi słynące z napędu quattro to groźny konkurent w każdych warunkach pogodowych.


Opisywany model, mimo swej 14 letniej przeszłości nadal bezproblemowo przemierza kolejne kilometry w poszukiwaniu przygód. Jak wspomina właściciel, być może i jego egzemplarz spotka taki sam los jak wielu S4-ek w naszym kraju. Kolejny projekt wyjątkowo mocnego Audi na terenie Warszawy może ujrzeć światło dzienne. Nie ukrywam, że jestem ciekaw jaki los spotka to Audi, bowiem jest to bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, który może być świetną podstawą do działań ulepszających go.

Audi tworząc tego typu samochody odstępuje od modelu klasycznego rodzinnego kombi ze stonowanym dieslem pod maską. Mocno street'owy charakter pojazdów oznaczanych symbolami S i RS, ukazuje nam tak naprawdę to, że kluczem do sukcesu jest dotarcie do klientów poprzez łączenie praktycznych funkcji auta typu kombi ze sportowych charakterem aut typowo wyścigowych. Połączenie to pozwala nam uzyskać koktajl w postaci piekielnie szybkich i mocnych kombiaków — wyjątkowo nietuzinkowych.

Zobacz również: Nowości Audi na Poznań Motor Show


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Ferrari F12berlinetta ulicznie Filmowo-motoryzacyjne podsumowanie tygodnia [03.12.2013] Jedyny taki warsztat Subaru Impreza Wieczne miasto z perspektywy spottera Jesienna Praga (2013) Motoryzacyjne zwiedzanie Europy Drogi marzeń - Przełęcz Stelvio vs Szosa Transfogaraska. Dada: Gran Turismo Polonia okiem motomaniaka Giełda klasyków: 63 miliony dolarów za klasyki w Nowym Jorku Prezentacja Ferrari 458 Speciale 51. Rajd Barbórki Warszawskiej - zapowiedź Lincoln Capri Jaguar E-type Skorpion w akcji Classic Auto - 50 lat Porsche 911 Jak w raju - Classic Remise Berlin Giełda klasyków: 100 lat sztuki na 4 kołach Motoryzacja na czarno-biało Holandia motoryzacyjnie Porsche Boxster (986) Jak można fotografować samochody? Praga '13 Trójmiasto klasycznie

Popularne w tym tygodniu:

Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo]